Energipsykologi i Göteborg - Regnum. Tel. 031-707 02 22

Tuesday, October 24, 2006

EFT botar nackproblem

EFT är en form av emotionell akupunktur utan nålar. Precis som i akupunktur utgår man från teorin att människokroppen har sina egna inre energibanor - meridianerna - som är kopplade till olika organ, och att sjukdom och störningar uppstår på grund av blockeringar i dessa energibanor. Men till skillnad från t ex akupunktur är EFT enkel att använda och ger utmärkta resultat utan ingående kunskaper i meridiansystemet, enligt traditionell kinesisk medicin (TKM).

För det mesta fungerar EFT utomordentlig bra och resultaten är ofta dramatiska. EFT fungerar många gånger i de fall där inget annat hjälper.

I dag fick jag en EFT-behandling av Peter Lee för min onda nacke. Effekten var omedelbar och min skattning av subjektivt upplevt obehag (SUD) sänktes från 9 till 2 vid en enda behandling. (”obehag” skattas efter en 10-gradig skala inom Emotional Freedom Techniques)

Jag ser fram emot att integrera Emotional Freedom Techniques i mina kroppsbehandlingar i framtiden.

Med vänlig hälsning
Regnum - Sofia Olsson
http://www.regnum.nu/

0 Comments:

Post a Comment

<< Home